Czy zdarzyło Ci się już kilkukrotnie wpisywać w wyszukiwarkę Google frazę „jaki jest rozmiar grafiki na Facebooku” i otrzymywać różne wyniki do wyboru? Nie martw się. Przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie rozmiarów grafik na platformach social media, które pozwoli Ci uniknąć dalszych wątpliwości i zapewnić odpowiednie wymiary Twoim grafikom. Od dzisiaj już nigdy nie będziesz musiał zastanawiać się, jaki wymiar powinna mieć Twoja grafika.
WYMIARY GRAFIK – FACEBOOK 2023
Specjaliści Facebooka oferują rekomendacje dotyczące optymalnych rozmiarów grafik na portal społecznościowy, jednak w praktyce nie zawsze są one wystarczające. Jak sobie z tym poradzić? Proponujemy skorzystać z naszych podpowiedzi.
Facebook zaleca, aby cover photo ważył maksymalnie 100 kB i miał szerokość co najmniej 820 px. Niemniej jednak, nasza Agencja ABOUT MEDIA rekomenduje używanie wymiarów 851 x 315 pikseli dla zdjęcia w tle strony oraz odpowiednio:
- 1200 x 630 pikseli dla miniaturki
- 1080 x 1080 pikseli dla zdjęcia profilowego
- 1200 x 717 pikseli dla obrazu wydarzenia w tle
- 1200 x 1200 pikseli dla zdjęcia w galerii zdjęć
- 820 x 462 pikseli cover wideo,
- 1640 x 856 pikseli zdjęcie w tle dla grupy
Dzięki tym wymiarom Twoje grafiki będą wyglądać dobrze i będą odpowiednio wyświetlane na Facebooku.
Grafika pionowa według specjalistów Facebooka powinna mieć rozmiar 640 x 960 px, a odpowiednio dla zdjęcia poziomego: 1200 x 900 px.
Najlepszy rozmiar stories na portal społecznościowy to wymiar 1080 x 1920 px.
Jeśli chcesz zmienić zdjęcie profilowe to wybierz plik o rozdzielczości 800 x 800 px.
Przygotowujesz grafikę do mediów społecznościowych? Pamiętaj o trzech zasadach:
grafiki zapisuj w formacie .png,
gotowe grafiki optymalizuj,
nadawaj odpowiednie nazwy grafikom – takie, które wskazują na to, co się na nich znajduje (zapomnij o “xyz”, “123”, czy “grafika1”).
WYMIARY GRAFIK – INSTAGRAM 2023
Na Instagramie właściwe proporcje są kluczowe. Według specjalistów tej popularnej platformy społecznościowej, najlepiej wykorzystać pliki o szerokości pomiędzy 320 a 1080 pikseli. Z kolei eksperci graficzni z ABOUT MEDIA polecają następujące wymiary:
- 1080 x 1080 pikseli dla postów na Instagramie
- 1080 x 1350 pikseli dla postów typu STORIES
- 1080 x 1920 pikseli dla filmów typu REELS
- 1080 × 1350 pikseli dla portretu,
- 1080 × 1080 pikseli – standardowy kwadrat,
- 1080 × 566 pikseli w przypadku szerokiej grafiki.
Według Instagrama grafiki przeznaczone do relacji powinny mieć proporcje: 9:16, 16:9 i 4:5. My rekomendujemy, żeby do stories używać plików o wymiarze 1080 x 1920 px, a do IGTV 1920 x 1080 px.
Podobnie, jeśli chodzi o Rolki (Reels) – 1080 x 1920 pikseli. Ich współczynnik proporcji: 9:16.
Jeśli chcesz tworzyć reklamy na urządzenia mobilne, Twoje zdjęcia lub filmy powinny zajmować, jak największą część ekranu. Tylko w ten sposób przyciągną uwagę widza. Dlatego:
- w aktualnościach dla obrazu stosuj proporcje 1:1, a dla filmów 4:5,
- w relacjach wybieraj 9:16,
- w formacie karuzelowym zastosuj proporcje 1:1.
Rozmiary grafik umieszczanych w mediach społecznościowych mają ogromne znaczenie dla ostatecznego efektu wizualnego i skuteczności przekazu. Umieszczenie grafiki w niewłaściwym rozmiarze może prowadzić do zniekształcenia obrazu, a także niepoprawnego wyświetlania się na różnych urządzeniach. Odpowiednio dostosowane rozmiary grafik na platformach takich jak Facebook czy Instagram pozwolą na uzyskanie najlepszej jakości wizualnej i zwiększenie szansy na zaangażowanie odbiorców. Warto zwrócić uwagę na rekomendacje specjalistów lub skorzystać z podpowiedzi ekspertów ABOUT MEDIA, aby uzyskać najlepszy efekt wizualny w mediach społecznościowych.